måndag 26 mars 2012

Isolering av förråd - torsdag (del 1)

De som läst bloggen ett tag vet att Cissi och jag flyttade till hus i höstas. Till huset finns en ett litet oisolerat förråd på runt 10 kvm. Vi ville isolera förrådet för att bli lite friare i vad vi förvarar där. Bottenplattan var redan isolerad av bygget.

Ett sådant projekt är inget jag kände att jag själv har kunskap om hur man gör och vilka och vilken ordning olika material ska upp. Vad passar bättre då än Janne, svärfar och pensionär från byggbranschen? Bättre garanti på arbetet än hans dotter som gisslan vet jag inte om man kan få. Sen vi gift oss är garantin dessutom på livstid.

Janne började redan veckan innan genom att på plats noggrant mäta upp förrådet och mängda allt material. Så kom då torsdagen då det mer praktiska arbetet tog sin början. Vi träffades på byggvaruhuset för att köpa allt material.
Släpet lastades och det bar av hemåt. Surrningen av lasten var inte helt optimal, på vägen hemåt tappade vi en bal isolering och fick snabbt lasta om. Väl hemma lastades allt av och det var nog för dagen. Kvällen ägnades istället åt vila, mat och vin. Jag passade på att tömma förrådet och ställa allt under en presenning.

Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar