fredag 30 mars 2012

Isolering av förråd - söndag (del 4)

Söndag och dags för finlir. Janne erbjöd sig att ta tråkjobbet och måla hörn med pensel. Jag körde roller. Det flöt på bra och snart hade väggar och tak fått sig en omgång. Det var relativt mycket färg kvar av den 10 litershink vi köpt. Då vi inte vet var vi ska ha den till kändes det lika bra att ge väggarna en andra omgång. Den räckte precis varvet runt igen. Taket fick nöja sig med en strykning.

När man ser det färdiga resultatet är jag riktigt nöjd! Det var både roligt att umgås under helgen och också fantastiskt lärorikt. Jag har aldrig gjort något i närheten av något sådant här. Efter lite googlande visste jag väl ungefär principen. Men det är tydligt Google inte kan ersätta erfarenhet :) Utan förstärkning hade jag nog hållit på ännu.

Totalt för isolering av förrådet använde vi:
4 skivor masonit
70 m läkt
90 m 70x28 virke
50 m 45x45 reglar
23 skivor gips
2 st 120 isolering
3 st 45 isolering
3 st 45 isolering med papp
2 rullar folie
vit färg
5 st fogmassa
pappspik
trallskruv
gipsskruv
tallriksventil
kort spiralrör
kabelklammer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar