lördag 12 mars 2011

Vätternrundan

Efter avklarat Vasalopp har jag nu bestämt mig för att genomföra En Svensk Klassiker. Lidingöloppet är redan avklarat. Kvarstår gör alltså Vätternrunda och Vansbrosimningen. Inför Vätternrundan är ny mer lämplig cykel införskaffad. Blev en Crescent Yotta som var nedsatt till 7 000 kr. Cyklade till affären idag, och den känns som bra. Som träning tänkte jag börja cykla till jobbet - ca 20 km enkel väg. Jag har gjort det några gånger på sommaren. Får hoppas att jag har lite bättre uthållighet nu :)

Löpning gillar jag ju särskilt. Förutom Lidingöloppet har jag även sprungit Stockholm Halvmarathon två gånger. I sommar är det dags för den riktiga utmaningen - Stockholm Marathon. Gäller att komma igång ordentligt med löpträningen nu efter ett litet vinteruppehåll. I dag avverkade jag ca 13 km i ett soldränkt landskap. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar